Varför ställa ut?
Köpstarka besökare vill träffa dig, under mässan genomförs över 50.000 kvalitativa kundmöten
Därför ska du ställa ut
eller delta som partner
Ansikte mot ansikte
Ansikte mot ansikte har visat sig vara det överlägset mest effektiva sättet att sälja produkter och tjänster. Varje utställare och partner genomför i snitt 80 kundmöten, under två intensiva dagar träffar du lika många kunder som det normalt tar flera månader att träffa.
Maxa din exponering
Maximera din exponering, genom att ställa ut får ni stor och synlig exponering på mässan. Ni kommer dessutom också dra nytta av Framtidens Livsmedels omfattande marknadsföringskampanj före, under och efter mässan.
Besökarna
Här träffar du högkvalitativa besökare, beslutsfattare som det normalt inte går att boka möten med, de viktigaste inköparna kommer till mötesplatsen.
Tydlig ROI
Tydlig och mätbar ROI, du kan snabbt räkna hem kostnaden för dina möten och vad de genererat i affärer.
Mer än bara mässa
Mässan har mängder med erbjudanden och aktiviteter på plats mötesplatsen är både en mässa och konferens. Konferens har otroligt mycket att erbjuda som man inte vill missa. Mängder med talare, branschseminarier och paneldiskussioner och en mängd aktiviteter och inspiration.
Nätverka
Nätverka med din bransch och möt företag som letar efter de produkter och tjänster du erbjuder. Under dagarna arrangeras mingel, nätverksträffar, paneldiskussioner och mycket mer, som tillsammans skapar en dynamisk mötesplats för framtidens livsmedel.
Gör fler affärer
på kortare tid
På Framtidens Livsmedel exponeras du och ditt företag inför tusentals potentiella inköpare och kunder samtidigt som du positionerar dig som en stark aktör gentemot hela livsmedelsbranschen. Undersökningar visar att varje besökare genomför i snitt 14 kvalificerade möten under mässan som leder till nya affärer och inköp. Som utställare tar du del av de 50.000 kundmöten som genomförs under två dagar. Delta som utställare, partner eller sponsor och träffa mängder av personer i ledande positioner från hela Sverige. Det är här dina nuvarande och framtida kunder, partners och samarbeten finns.
Besöksstatistik 2023
Besökarna uppgav följande syften med mässbesöket:
75% Beslutsunderlag för inköp
78% Ta del av nyheter
96% Skapa nya kontakter
61% Träffa nuvarande kontakter och branschfolk
91% Få överblick över branschen
32% Gå på seminarier
Besökarna var verksamma inom följande yrkesområden:
25% Dagligvaruhandeln / Delikatess och gourmetbutiker
25% Livsmedelsproduktion / Tillverkning
15% Food TECH
6% Myndighet / Offentlig Sektor / Handeln / Servicehandel
5% E-handelsbutiker inom livsmedel / Hotell / Restaurang
5% Snabbmat / Fast Food
5% Offentliga Storkök & Storkök
4% Dietist / Kostrådgivning / Hälsokost / Apotek / Träningsbutiker
4% Importörer och exportörer
1% Jordbruk / Odling / Uppfödning
5% Övrigt
+ 3902
Besökare
Möten, nya insikter, kompetensutveckling
och utbyte av erfarenheter
+ 120
Utställare
Företag och organisationer som visar upp
de bästa lösningarna för dig
+ 100
Talare
Ta del av inspirerande och
insiktsfulla föreläsningar
78% av besökarna innehar yrkesrollen chef eller ledare
80% av besökarna beslutar eller påverkar inköp
87% av utställarna var nöjda med helhetsintrycket av mässan
76% av besökarna uppgav att de är intresserade av att besöka mässan när den arrangeras nästa gång