Arrangeras parallellt

Varför ställa ut?

Köpstarka besökare vill träffa dig, under mässan genomförs över 50.000 kvalitativa kundmöten

Därför ska du ställa ut
eller delta som partner

Ansikte mot ansikte

Ansikte mot ansikte har visat sig vara det överlägset mest effektiva sättet att sälja produkter och tjänster. Varje utställare och partner genomför i snitt 80 kundmöten, under två intensiva dagar träffar du lika många kunder som det normalt tar flera månader att träffa.

Maxa din exponering

Maximera din exponering, genom att ställa ut får ni stor och synlig exponering på mässan. Ni kommer dessutom också dra nytta av Framtidens Livsmedels omfattande marknadsföringskampanj före, under och efter mässan.

Besökarna

Här träffar du högkvalitativa besökare, beslutsfattare som det normalt inte går att boka möten med, de viktigaste inköparna kommer till mötesplatsen.

Tydlig ROI

Tydlig och mätbar ROI, du kan snabbt räkna hem kostnaden för dina möten och vad de genererat i affärer.

Mer än bara mässa

Mässan har mängder med erbjudanden och aktiviteter på plats mötesplatsen är både en mässa och konferens. Konferens har otroligt mycket att erbjuda som man inte vill missa. Mängder med talare, branschseminarier och paneldiskussioner och en mängd aktiviteter och inspiration.

Nätverka

Nätverka med din bransch och möt företag som letar efter de produkter och tjänster du erbjuder. Under dagarna arrangeras mingel, nätverksträffar, paneldiskussioner och mycket mer, som tillsammans skapar en dynamisk mötesplats för framtidens livsmedel.

Gör fler affärer
på kortare tid

På Framtidens Livsmedel exponeras du och ditt företag inför tusentals potentiella inköpare och kunder samtidigt som du positionerar dig som en stark aktör gentemot hela livsmedelsbranschen. Undersökningar visar att varje besökare genomför i snitt 14 kvalificerade möten under mässan som leder till nya affärer och inköp. Som utställare tar du del av de 50.000 kundmöten som genomförs under två dagar. Delta som utställare, partner eller sponsor och träffa mängder av personer i ledande positioner från hela Sverige. Det är här dina nuvarande och framtida kunder, partners och samarbeten finns.

Besöksstatistik 2023

Besökarna uppgav följande syften med mässbesöket:

75% Beslutsunderlag för inköp

78% Ta del av nyheter

96% Skapa nya kontakter

61% Träffa nuvarande kontakter och branschfolk

91% Få överblick över branschen

32% Gå på seminarier

Besökarna var verksamma inom följande yrkesområden:

25% Dagligvaruhandeln / Delikatess och gourmetbutiker

25% Livsmedelsproduktion / Tillverkning

15% Food TECH

6% Myndighet / Offentlig Sektor / Handeln / Servicehandel

5% E-handelsbutiker inom livsmedel / Hotell / Restaurang

5% Snabbmat / Fast Food

5% Offentliga Storkök & Storkök

4% Dietist / Kostrådgivning / Hälsokost / Apotek / Träningsbutiker

4% Importörer och exportörer

1% Jordbruk / Odling / Uppfödning

5% Övrigt

+ 3902

Besökare

Möten, nya insikter, kompetensutveckling
och utbyte av erfarenheter

+ 120

Utställare

Företag och organisationer som visar upp
de bästa lösningarna för dig

+ 100

Talare

Ta del av inspirerande och
insiktsfulla föreläsningar

78%

78% av besökarna innehar yrkesrollen chef eller ledare

80%

80% av besökarna beslutar eller påverkar inköp

87%

87% av utställarna var nöjda med helhetsintrycket av mässan

76%

76% av besökarna uppgav att de är intresserade av att besöka mässan när den arrangeras nästa gång

Axplock av besökare 2023